درمان بی خوابی در طب سنتی

درمان بی خوابی در طب سنتی، بی خوابی در طب سنتی، درمان بی خوابی با طب سنتی، دمنوش های مفید برای درمان بی خوابی، خوراکی های مفید برای درمان بی خوابی، در بی خوابی چه اتفاقی برای مغز می افتد، علائم بی خوابی، علت بی خوابی

بی خوابی و علت آن! کارشناسان می گویند بهتر است برای درمان بی خوابی به هیچ عنوان به سراغ قرص ها خواب آور نروید. کارشناسان می گویند افرادی که در هفته بیشتر ا ز 2 شب دچار بی خوابی شبانه می شوند مبتلا به بی خوابی هستند.

بی خوابی در طب سنتی

بی خوابی یکی از شایع ترین مشکلات یک فرد است که در دراز مدت می تواند اثرات قابل ملاحظه ای بر وضعیت روانی و شغلی و جسمی افراد می گذارد.

  • کسالت صبحگاهی
  • به خواب رفتن ( کلنجار رفتن )
  • بیدار نشدن به موقع از خواب

درمان بی خوابی با طب سنتی

افرادی که دچار خشکی مغز هستند باید دمای اتاقی که می خواهند در آن بخوابند را متعادل کنند چون گرما و سرمای زیاد باعث بی خوابی در این دسته از افراد می شود.

دمنوش های مفید برای درمان بی خوابی

به لیمو

بابونه

بهاررنارنج

گل گاو زبان

گل بنفشه

اسطوخودوس

سنبل الطیب

بادرنجبویه

خوراکی های مفید برای درمان بی خوابی

بادام

شیر گرم

لبنیات

گردو

کاهو

بلغور جو دو سر

در بی خوابی چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

در این حالت اتفاقی که برای مغز می افتد وضعیتی غیر طبیعی و آسیب رسان است؛ یعنی سلول های عصبی مغز به طور غیر طبیعی فعال تر از حالت عدای می شود اما در این حالت عملکرد طبیعی مثل بیداری رخ نمی دهد.

علائم بی خوابی

علائم بی خوابی مزمن شامل:

  • عدم توانایی در به خواب رفتن
  • تداوم خواب به همراه اختلال عملکرد روزانه

روانشناسی رنگ سیاه

روانشناسی رنگ سیاه، خصوصیات منحصر به فرد رنگ سیاه، صفات مثبت و منفی رنگ سیاه، رنگ سیاه نماد چیست، سنگ های سیاه رنگ کدامند، آیا سنگ های سیاه محافظ هستند

روانشناسی رنگ سیاه؟
سیاه تعبیر خوبی ندارد به نوعی بد تعبیر ترین رنگ است، سیاه در بعضی فرهنگ ها مرگ و نیستی را نشان می دهد، البته این به معنی این نیست که رنگ درمانی با سنگ های سیاه رنگ امکان ندارد.

بومیان آمریکایی فکر می کنند که سیاه خیلی خوب است، به این دلیل که رنگ خاک می باشد و خاک هم معنی زندگی می دهد، رنگ شنبه سیاه است. سیاه عدم وجود نور است، مثل آسمان شب میان ستاره ها و زمانی که ماه در آسمان نیست تا چشم انداز طبیعت را منور کند.

خصوصیات منحصر به فرد رنگ سیاه

  • سیاه یک رنگ مرموز در ارتباط با ترس و ناشناخته ها است.
  • همراه با قدرت آراستگی و رسمی و رمز آلود و مرگ و خبیث می باشد.

صفات مثبت و منفی رنگ سیاه

روانشناسی رنگ سیاه به ما می گوید که سیاه رنگی است که باید با احتیاط استفاده شود، به این دلیل که جنبه های مثبت آن اغلب به جنبه های منفی آن نزدیک است. سیاه قدرت و وقار و سلیقه را نشان می دهد اما همچنین ارعال و بی نظمی و منزوی بودن را هم نشان می دهد.

رنگ سیاه نماد چیست؟

در روانشناسی رنگ سیاه می تواند به پنج ارکان اصلی نماد آن دست یافت:

قدرت: سیاه با قدرت ارتباط دارد، این رنگ ترسناک است و فرد با پوشیدن سیاه خودش را از دیگران جدا می کند، این رنگ نشنا دهنده قدرت و انضباط است معمولاً سیاه احساسات زیادی را بیان نمی کند.

سنگ های سیاه رنگ کدامند؟

خوب است معروف ترین سنگ های سیاه رنگ مثل سنگ اونیکس یا عقیق سیاه سلیمانی را بشناسید، سنگ اونیکس با نوارهای سفیدی که توسط سیاه محافظت می شود، این رنگ می تواند فرد را از آسیب محافظت می کند.

برای خرید انگشتر یاقوت چه نکاتی را باید بدانیم؟

برای خرید انگشتر یاقوت چه نکاتی را باید بدانیم؟ ، بهترین برش سنگ در انگشتر یاقوت، مراقبت های ضروری از انگشتر یاقوت، انواع یاقوت بر اساس رنگ، آیا انگشتر یاقوت از انگشترالماس گران تر است، معروف ترین و گران ترین انگشتر یاقوت

یاقوت چیست؟ از گذشته یاقوت به سنگ شجاعت و موفقیت در بین مردم معروف بوده است. امروزه این سنگ به نماد عشق و اشتیاق تبدیل شده است.

بهترین برش سنگ در انگشتر یاقوت

اگر می خواهید درخشش واقعی در انگشتر یاقوت را ببینید باید فقط به دنبال یک برش تمیز و حرفه ای باشید که در آنجا خود را نشان می دهد. البته اینکه چه برشی را انتخاب می کنید بستگی به سلیقه شما دارد و نکته مهم این است

مراقبت های ضروری از انگشتر یاقوت

خوب است بدانید که فقط خرید یک انگشتر مرغوب از یک گالری معتبر کافی نیست. شما اول باید بدانید که چطور از آن مراقبت کنید تا درخشندگی و زیبایی خود را تا سالیان سال حفظ کند.

انگشتر یاقوت یا هر انگشتر دیگری که می خرید نیاز به مراقبت دارد برای انجام تمیزکاری کلی و برق انداختن انگشتر خود می توانید به گالری که از آن خرید کرده اید بروید و از آن ها بخواهید که برای شما پولیش انجام دهند.

انواع یاقوت بر اساس رنگ

یکی از فاکتورهای مهم که تعیین کننده قیمت در سنگ یاقوت است رنگ آن است. این سنگ از نظر ترکیب شیمیایی، جواهری بی رنگ است و حضور عناصر فلزی کمیاب در زمان تشکیل باعث ایجاد رنگ های مختلف می شود.

آیا انگشتر یاقوت از انگشترالماس گران تر است؟

فکر می کنم مهم ترین دغدغه همه ما در زمان خرید و انتخاب یاقوت یا انگشتر یاقوت قیمت آن است. یاقوت یکی از شناخته شده ترین و گران ترین سنگ های قیمتی دردنیا است که انواع با کیفیت آن امکان دارد قیمتی تا 1000000 دلار برای هر قیراط داشته باشد.

معروف ترین و گران ترین انگشتر یاقوت

خاص ترین و گران ترین انگشتر یاقوت دنیا تعلق دارد به برند کارتیر که این انگشتر با یک یاقوت کمیاب و نادر و دو الماس طراحی شده است و به قیمت 30.3 میلیون دلار در سال 2015 در یک حراجی فروخته شده است.

روش های شناسایی یاقوت سرخ

یکی از مهم ترین فاکتور ها در زمان خرید سنگ یاقوت توجه به طبیعی بودن و یا مصنوعی بودن آن دارد که این موضوع در درجه اول نیازمند صادق بودن فروشنده دارد.

درمان پوکی استخوان با طب سنتی

درمان پوکی استخوان با طب سنتی، علائم پوکی استخوان، پوکی استخوان چیست، درمان پوکی استخوان با زردچوبه، سنجد و درمان پوکی استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان، علت بیماری پوکی استخوان

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یعنی کاهش استحکام استخوان ها و ضعیف و شکننده شدن آن ها می باشد. استخوان بافتی زنده است که دائماً در حال بازسازی و تخریب در بدن است و در بالغین استخوان جذب شده با مقدار مساوی استخوان جایگزین می شود و توده اسکلتی بعد از رسیدن به پیک توده استخوانی 20 سالگی ثابت می شود.

علائم پوکی استخوان

کاهش قدرت بدنی
تحلیل لثه

گرفتگی و درد استخوان

کاهش قد

شکستگی استخوان ها

ناخن های شکننده

جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان قابل پیشگیری است ورزش مخصوصاً استفاده از دمبل به حفظ توده استخوانی سالم کمک می کند، انتخاب های سبک زندگی سالم مثل سیگار نکشیدن یا سوء استفاده از مواد می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کند و آن را کاهش دهد.

درمان پوکی استخوان با زردچوبه

برای درمان پوکی استخوان بهتر است ریشه زردچوبه مصرف شود چون برای درماندرد مفاصل و پوکی استخوان کاربرد زیادی دارد.

سنجد و درمان پوکی استخوان

محققان می گویند میوه سنجد و گل بهاره سنجد حاوی مقدار زیادی املاح و عناصر هستند که مانع از پوکی استخوان می شوند که از آن جمله می توان به عنصر روی و مس و کروم و منیزیم اشاره کرد.

علت بیماری پوکی استخوان چیست؟

درباره شایع ترین علت های بیماری پوکی استخوان بایدگفت:

  • یائسگی
  • سابقه شکستگی متعاقب پوکی اسخوان در پدر و مادر
  • استعمال سیگار
  • بی تحرکی

دلیل پوکی استخوان در مردان

به دلیل داشتن فعالیت بدنی بیشتر در مردان تراکم استخوان در مردان اغلب بالاتر می باشد و شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در مردها حدود 5 الی 10 سال دیرتر از زن ها ظاهر می شود.

علت پوکی استخوان در زنان

پوکی استخوان در زنان با از بین رفتن عملکرد تخمدان در یائسگی افزایش پیدا می کند، زنان بعد از یائسگی در پایین ترین حد تراکم استخوانی قرار می گیرند و بیش از نیمی از شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی اتفاق می افتد.

طلای هندی چه تفاوت هایی با طلاهای دیگر دارد؟

طلای هندی چه تفاوت هایی با طلاهای دیگر دارد؟، طلای هندی چیست، طراحی ویژه طلای هندی، عیار طلای هندی، رنگ طلایی و براق طلای هندی، قیمت طلای هندی، انواع طلای هندی

طلای هندی چیست؟

طلای هندی با تزئین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی گوناگون در کل جهان بسیار محبوب است، جایی که مردم علاقه دارند که با تزئین خود با استفاده از جواهراتی با طراحی پیچیده از هند ظاهری بدیع به شخصیت خود می بخشند.

طراحی ویژه طلای هندی

همه می دانند که هندی ها یکی از رکورداران استفاده از طلا در جهان هستند. میزان علاقه هر ساله آن ها رو به افزایش است و این مسئله باعث شده است که بیشترین اختصاص را به مصرف طلا در هند در کل دنیا داشته باشند. زیبایی و طراحی خاص و منحصر به فرد طلای هندی آن را از بقیه جدا کرده است.

عیار طلای هندی

به دلیل اینکه طلا نرم و چکش خوار است به طور خالص در صنعت طلا سازی استفاده نمی شود و باید برای محکم تر شدن آن با آلیاژ های دیگر ترکیب می شود تا مقدار خالصی طلا کمتر شود، عیار طلا پایین تر که بیاید به همین شکل از در صد خلوص آن کم می شود.

از طرفی عیار طلا هر چه بالاتر باشد ارزش آن هم بالاتر می رود. به طور کلی عیار طلای هندی 24، 18، 14 است. معنی واقعی طلای هندی این است که خلوص طلا تا حد امکان بالا باشد.

رنگ طلایی و براق طلای هندی

یکی از مشخصه های طلای هندی رنگ زرد پر رنگ آن است؛ دلیل استفاده از آن طلای عیار بالا یعنی 22 و 24 می باشد. این رنگ در بین مردم هند خیلی طرفدار دارد و کمتر از رنگ های دیگر مثل سفید و رزگلد استفاده می شود. در واقع ویژگی بارز طلای هندی زرد و براق بودن طلای آن است.

قیمت طلای هندی

قیمت طلای هندی بسته به منطقه و شهرهای مختلف هند متفاوت است. در مناطقی که فقیر نشین هستند برای خرید طلای هندی نسبت به دیگر مناطق هند کمتر هزینه می کنند. دلیل این امر هم در آمد پایین مردم آن منطقه است. به همین دلیل مجبور هستند طلای ارزان تری را تهیه کنند.